Sant Marcel.lí - Camí Reial - L'AVE que vé

Viatja amb nosaltres en l'últim tren pel terraplé

Amb motiu de la supressió del pas de trens de les línies C-3 i C-4 (València-Requena i València-Buñol) entre Vara de Quart (Sant Isidre) i l'estació de València Nord, les associacions de veïns de Sant Marcel·lí i Camí Real han organitzat un últim viatge amb tren a cel obert per a divendres que ve 4 d'abril.


L'anomenat "Viatja amb nosaltres en l'últim tren pel terraplé" s'iniciarà als 6,38 de la vesprada des de l'estació de València Nord on acudiran veïns d'ambdós barris. Des d'allí es desplaçaran fins a la població d'Aldaia, estació en la qual es baixaran i després d'uns breus parlaments prendran el tren de tornada a l'estació de València Nord.

Al recorregut d'este últim viatge de caràcter ludico-reivindicatiu els veïns han convidat a les entitats del barri, a la Federació de Veïns, als mitjans de comunicació, i a altres ens. A la nit hi haurà un sopar de celebració, a escot, en un restaurant de la zona.

Els veïns organitzats d'ambdós barris volen celebrar amb estos actes l'inici dels treballs de l'AVE que entre altres millores portaran l'eliminació de l'actual plataforma ferroviària en talús o terraplé que els ha separat durant dècades. Ací es podria aplicar la famosa frase de “tan prop i no obstant això tan lluny”. També volen celebrar el positiu que ha sigut per als interessos d'ambdós barris l'haver lluitat i treballat junts durant tot el procés reivindicatiu. Han sigut moltes les hores dedicades en reunions en la plataforma Parc Central-Soterrament Vies, en la Conselleria, en la Regidoria de Grans Projectes Urbans, amb el Grup Municipal Socialista, en al societat València Parc Central AVE 2003, i en la Federació de Veïns, entre altres.

D'altra banda han sigut milers les al·legacions presentades tant al projecte d'Impacte Medi Ambiental com al projecte constructiu. A més, ambdós barris, hem treballat sense fissures aportant el millor de cada un dels nostres col·lectius complementant-nos mútuament. Però ens queda encara molt per fer, i per fer junts.

Vigilarem les obres procurant que estes provoquen entre el veïnat, i sobretot entre col·lectius molt sensibles com l'escolar, les menors molèsties possibles. Per que no es tracta tan sols dels dos anys d'obres previstes per a la construcció dels tres túnels ferroviaris. També es traslladarà damunt dels túnels el vial actual del Km.0 de la CV-400 que connectarà l'avinguda de García Lorca, que finalitza en el bulevard sud, amb la V-30 a través del nou bulevard Pintor Remigio Soler. Però encara hi ha més, s'haurà de construir un pont al final de Gaspar Aguilar-Camí Vell de Picassent que a més de donar servici al Tanatori tancarà el corredor comarcal sud o autovia del sud. Per un altre costat i coincidint en el temps es construirà el Centre Cultural Rambleta i molt probablement un aparcament subterrani enfront de Tomás Sala 8 i 10, s'iniciarà la segona fase del Parc de la Rambleta, sense oblidar la inversió de la iniciativa privada que promou un PAI en la zona Sant Marcel·lí Est.

Per l'AA VV Sant Marcel·lí
El portaveu: Vicent Soler i Alba